Därför

Tillbaka i Berlin. Tänker på min tidigare resa. En grå november. Resan som inte blev som jag tänkt. En resa från något som blev något helt annat. Bekräftelsen. Kanske söker jag upprättelse för staden. Såhär mitt mellan två jobb. Jag gillar den ju trots allt. Berlin. Spontan korrektion. Jag vet inte. När jag tar in den första ölen så tänker jag på den där kvällen, tänker på natten som blev något helt annat. Jag Berlin, hon Stockholm och han bekräftad. En galen kombination i en natt jag aldrig kommer att glömma. Sömnlös. Att just det faktumet gav ton till hela resan. Att det målade den kommande jul- och nyårshelgen i allt det som den senare skulle bli. Svår. Ett sms från en jazzklubb ett stenkast bort. Varför åkte jag egentligen hit igen? Varför? Jag finner inga egentliga svar förutom ett fördelaktigt pris. En billig resa i tillfälligheternas tecken. En flykt i marker så färgade av det som jag egentligen inte vill återuppleva. Men trots allt finner jag ro. Berlin är förlåtande i det avseende. Allt är accepterat. Allt är tillåtet. Det blödande hjärtat omfamnas trots allt. Den hittar ett hem. Den som inte räcker till är ändå någon här. Och just där finner jag svaret. Just här är jag tillräcklig. Just här är jag. Därför.

 

 

 

Lev och älska!

Daniel

Kommentera här: