Allt man kan göra

Jag höjer en skål för alla de som hade det. De som haft allt det som gjorde att hon tog en chans på dem. Egenskaper, färdigheter och utseende. Jag tänker på den unge mannen som hon hade ett äventyr med sommaren 2013 och killen hon berättade om efter en kväll då vi tagit några öl tillsammans. Jag höjer en skål för mannen från Stockholm och för han som till slut gav henne allt hon sökte efter. På lördagskvällen höjer jag en skål och gör ett försök till att ta tillbaka musiken. Artister och band jag av någon anledning förknippar med de som hade det. Håkan, Tallest man on earth, Suede och en uppsjö andra. Band som spelat på festivaler där hon varit och där jag i fantasin sett honom vid hennes sida. Deras delade upplevelser och minnen som de kommer bära för evigt. Jag spelar musiken för att få den åter, för att erövra. Osäker på framgången gör jag i alla fall ett försök. Ibland är just det allt man kan göra.

Kommentera här: