Ett bestämt "god dag"

Ibland är en liten bild allt som krävs. Ibland är en oerhört vacker bild på ett socialt forum tillräckligt för att få en in i spåret igen. Att åter hitta den där växeln efter att man gått runt i ett friläge. Gårdagens meddelande som jag skrev var inte ”jag”, det var som om någon annan plötsligt hamrade fram de där orden på tangentbordet med mina fingrars hjälp. Nej, den där bilden fick mig att inse att vi måste fortsätta att jaga det där vackra. Aldrig låta drömmar dö eller ge upp. Kanske når vi dit en dag eller så har vi i alla fall gett allt. Så fort vi ger upp så dör vi en smula inombords. Vi blir mindre. Den där tanken vi har som barn att ingenting är omöjligt får vi aldrig tappa, aldrig låta den förgås eller kastas bort. Det är vår skyldighet till barnet och den där känslostormande tonåringen som bor inom oss alla. Jag tänker återigen på de där extraordinära människor som vi ibland har förmånen att känna. ”Livet handlar om att omge sig med människor som ger en kraft och lust”, ett kort citat som fångar så mycket. Som fångar det vackra. En briljant strof. Ja ibland är en liten bild allt som krävs, en strålande bild som fångar allt det där vackra. Låt drömmarna leva. Och jo, jag kommer att plocka bort det där jag skrev igår. Detta är min sida så jag låter ingen annan skriva här.

 

Lev och älska!

Daniel

Kommentera här: