Annalkande

Känslan av en annalkande storm är påtaglig

Jag kan nästan höra den dundra där bortom horisonten

en mullrande närvaro ej ännu synlig

Moln av svarta fåglar flyger ovanför mitt huvud

som om de flyr från något osett, instinktivt

Ljudet av deras vingslag skär olycksbådande i mig

Dess trummande takt är svårt sävlig och total

Jag kan nästan se paniken i deras svarta stirrande ögon

när alla färger plötsligt försvinner

Oron har grott i mig ett tag men först nu tar den tag i mig

Först nu ser jag hur den börjar växa i den mörka myllan

Först nu ser jag hur den sträcker sina knotiga armar efter mig

Allt är på något sätt verkligt i all sin overklighet

Jag försöker skönja himlen bakom de svarta fjäderskrudarna

men jag hittar den inte, jag kan inte se den

bara minnet och bilder att förlita sig på

Det är som om livet självt dundrar in i mig

En frontal kollision med allt det där jag inte vill veta

Känslorna i mig passar inte in här, de finner ingen plats

Ingen plats i dagen eller i morgondagen

Dess färger står chanslösa mot den antågande gråskalan

Dånet är i tilltagande

En mullrande närvaro ej ännu synlig

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera här: