Sju slag

Ibland vänder det fort. Ibland krävs det bara en natt mellan en lördag och söndag. 180 grader. Han gör ett besök i mina drömmar. För första gången på länge finns han åter där bredvid henne. Tätt intill. Åtrån dem emellan är tydlig. Det är nästan så att jag kan känna hettan trots att det bara är en dröm. Som om den manifesterar sig i sovrummet och gör mig liten. Det där tysta språket som förälskade delar, de älskande. Så jag vaknar tidigt, oförmögen att somna om. Jag känner hur mina känslor inför jul- och nyårshelgen återigen övermannat mig efter sin korta paus. Hur allt det där är så nära förestående. Ett par dagar bort. En ledighet. En varm december gör att jag fortfarande har fönstret öppet. Klockan därutanför någonstans slår sina sju slag. Toner i en fortfarande slumrande morgon. Som om de kungör något viktigt, något oskrivet. Något jag inte förstår. Jag stiger upp, slår på tv:n och sätter på lite kaffe. Det är en söndagsmorgon strax innan jul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera här: