Novembersol

Hon lägrar mig

Milen är ovidkommande

Distansen egal 

Från hettan finns ingen flykt

Från elden inget skyddsrum

Så jag väljer att förolyckas

Jag omfamnar mitt bål

Välkomnar de smekande flammorna

 

Ett djupt andetag

Varenda doft sätter sig

Nyanser i varenda por

Fyllnad 

Komplement

Jag blir orädd och växer

Styrkan i mitt bröst tilltar

 

En hastig paus

Jag lägger några mil bakom mig

Ingen flykt

Bara vila

Ansiktet lika tydligt

Lika vackert

Han dock alltmer vag

Konturernas upplösning

Frammanat av geografi

Distansen till verkligheten

Trygg i avlägsna gränder

Ro på torg långt borta

Allt i novembersol

 

Dis som en slöja

En slöja mellan insomnande och uppvaknande

Som alltid men ändå inte

Just en paus

Måhända en hägring

En villfarelse

Men det gör mig inget

Låt den vara

Låt den förtrolla

Ren och ogjord

 

 

- Prag 2015 - 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera här: