Som hon

Mellan dröm och verklighet

Klockan förkunnar morgonen utanför

nyårsmorgonen

En närvaro trots frånvaron

Hennes

Just mellan dröm och verklighet

Mellan natten och en gryende morgon

En dimma av det drömda gör morgonen otydlig

Vackrare

Som om det vore

Som om det fanns

Varma vågor av välmående lyfter mig

Reser mig upp för att ta emot sista dagen

Stöttar mig de första stegen

på den sista vandringen

Skjuter mig framåt

med hennes bild fortfarande i sinnet

Morgonen känns lätt

Syre

Gnistrande klar med henne fortfarande i tanken

Nakna fötter på kalla golv

men trots det värme

En sådan oerhörd värme

Lika påtaglig som någonsin tidigare

Så jag hälsar dagen

Den sista

En sista morgon på ett gammalt år

Jag säger godmorgon

Jag säger adjö

och jag säger välkommen

En morgon som så många

men en morgon fortfarande i drömmen klädd

Vacker

Gnistrande

Påtaglig

Som hon

 

 

Kommentera här: