Vaken och alert

På morgonen ser jag att hon har skickat ett meddelande. Som alltid är det som om någon sprutar en välgörande drog rakt in i mina vener. Outspädd och äkta. En frukost för själen sådär precis när morgonen vaknat. En bra start. Årets första två månader har varit lite upp och ner. I stunder har jag känt mig jagad av tankar, frågor och bilder som jag känner igen, som jag är bekant med sedan tidigare. En regntung mantel. Men där på morgonen den sista vinterdagen i kalendern är det ändå som om jag går över tröskeln till vår med varma och behagliga steg. Som att det tilltagande ljuset omfamnar mig. Vaket. Alert. Den där skepsisen mot vissa delar av våren finns väl där fortfarande någonstans i bakgrunden men är inte lika påtaglig. Den känns inte lika orolig i sin natur.  Inte där på morgonen. Inte just där när värmen finner sin väg genom min kropp, när den strömmar genom omloppets alla banor och bjuder in mig till tisdagen. Vaken och alert.

 

Lev och älska!

Daniel

Kommentera här: