En afton

När hon skriver att hon ”förstår om du har bättre saker för dig en fredagskväll”, så skrattar jag till tyst för mig själv. Det finns få bättre saker jag kan tänka mig än att spendera den just där, hos dem. Så några timmar senare sitter jag där med henne och hennes två tjejer. Hemma hos dem. En middag. En fredagskväll. En afton i all sin enkelhet med ändå så oerhört vacker på alla sätt. Tillfällen då man önskar att man bara hade kunnat trycka på pausknappen och få det att vara åtminstone lite längre. Tillfällen som detta. Jag har haft en lätt ångest sedan jag kom hem från årets ö-luff. Ångest för vardagen, det nya jobbet och allt det andra. Men just där existerar den inte. Jag kan inte ens minnas tankarna som cirkulerade i mitt huvud någon dag tidigare. Just där är allt borta. Tanken känns ren. Tydligt. Ett spa för mitt sinne. Som alltid blir jag varm långt in i själen när jag ser på henne. Jag får lägga band på mig för att inte min blick ska stanna kvar för länge. Berusande. Hennes tjejer föll jag också tidigt för. Bedårande. Härliga. När den sista rundan kortspel är slut och det är dags att gå hem kramar den äldste om mig och säger att hon hoppas att vi ses snart igen. Det känns i hjärtat ”Jag med”, svarar jag. På väg till bussen tänker jag åter på hennes ord ”förstår om du har bättre saker för dig en fredagskväll”, och jag skrattar till igen. Bättre än så här? Nej, sannerligen inte.

 

Lev och älska!

Daniel

Kommentera här: