Falskt eller sanning

Jag känner oro inför våren. Som om något ligger där och väntar. Osynligt och i skugga. Som om något är i annalkande. Mottaglig läser jag strofer. Spegelvända och förvridna. Jag ser något mellan bokstäverna och känner det som vinden förmedlar. Storm. Nyanser synbara endast för mina ögon och i mitt tillstånd. Falskt eller sanning, det spelar ingen roll. Det berör. Det känns likväl. Det osagda är lika påtagligt som det som inte finns över huvudtaget. Verklighet och fantasi är som andetag som letar sig ner till mina lungor samtidigt som mörkret sänker sig utanför mitt fönster. Med anspänning och med ett sprängfyllt bröst tänker jag på blommor som slår ut. Förälskelser hand i hand där på andra sidan gatan. Vart jag än vänder mig finns de där i vårsolen. Två och två. Så jag känner oro när jag tänker på vad som som väntar där i det tilltagande ljuset. Jag vill inte tänka. Vill inte se bilderna. Så jag blundar i stunden. Jag släcker ljuset och försöker hitta tillbaka. Jag tänker på det vackra där i mörkret. Jag hör de rena tonerna. Falsk eller sanning, det spelar ingen roll. Det berör.

 

Lev och älska!
Daniel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera här: