Så fullständigt

Som alltid har hennes ord en nästan elektrisk effekt på mig. Jag blir alltid hänförd av den effekt hennes bokstäver har. En närvaro vackrare än allt annat. Det är ett svar på min födelsedagshälsning ett par dagar tidigare och inget märkvärdigt egentligen. De första orden på ett tag. Kanske en anomal men ändå däri. Jag följer inte upp hennes meddelande utan låter det vara där obesvarat. Jag vet att hon inte vill ha kontakt så jag låter det ligga där vackert i tanken, Trots att jag vill höra hur hon har det på på jobb och hur det är med henne och hennes döttrar så låter jag det ligga kvar där i hjärtat. Som om allt vore så som det en gång var. Jag gör våld på mig själv och håller fingrarna borta från bokstäverna. Visar övermänsklig styrka. Hennes ord genererar en paus i medvetandet. För en stund försvinner bilden av honom. Mina komplex och insikten av att bara vara en skugga av allt det han är retirerar för lugnet. För en stund känns luften syrerik och hösten får plötsligt att vackert skimmer. Ett skimmer som bara hon kan framkalla. På kvällen gör han sig dock återigen påmind i tanken. Kanske firar de hennes födelsedag i den stundande helgen. Bara dem. Min fantasi tenderar som alltid att vara fullständigt gränslös. En begåvning men i stunder också ett blytungt ok. Jag har sett att ett band som hon en gång tipsade mig om spelar i Köpenhamn på kvällen. Jag kommer ihåg hur hon i bilen hem från en fotoutflykt vi hade en sensommar spelade dem för mig. Vi skrattade lite lätt åt bandnamnet. Kanske har de bokat den där konserten på andra sidan sundet. Jag ser dem övernatta på ett hotell. Jag ser dem tätt intill varandra där i natten. Två kroppar sammanvävda av åtrå och extas. Deras vackra värld. Hennes liv. Samtidigt är jag oerhört tacksam för den paus hon tidigare på dagen givit mig. En stund av vila värd att vårda. En känsla i morgonen så fullständigt unik. Så fullständigt vacker. Så fullständigt hon. Lev och älska!

Kommentera här: