I en enda punkt

Det är antagligen en av få konsert jag kommer att se under året. Onsdagkväll i det sena januari. Energin är som alltid välkommen. Energin som genereras där framför scenen. Jag glömmer nuet för en stund. Låter det försvinna. Tar en paus och checkar ut för någon timme eller så. Jag låter musiken ta över. Ljudvågor. Rörelse. Ett annat liv i tanken. Den där sista konserten vi såg tillsammans, bara hon och jag. I samma lokal men i mångt och mycket ett annat liv. Shout out louds. Jag finner lugnet där i onsdagskvällen. Jag minns. Tänker tillbaka och åter tonerna ta över. Sjunger med och skrålar. Hennes vackra toner gifter sig med lugnet närvaron framkallar. Harmoni. Trots att jag vet att stunden är begränsad så finns jag där. Försöker bara ta in känslorna. Ostörda och utan distortion. Allt finns där i den punkt som utgör kvällen. En kort sekvens i livet men värt så mycket. Värt allt.

 

Lev och älska!

Kommentera här: