Dansar i svart

Ett löfte om någonting annat

Kanske ett svar

På en önskning jag inte visste fanns

En jag inte visste att jag hade

En del önskningar är eviga, en del nya

Önskelistan som höljd i dunkel

En dimma som gör den svår att se

Ett ljud för dovt för att tolka

För svagt och utan raka linjer

Förändring

Jag har svårt att förhålla mig 

Svårt att tyda

Svårt för det som ändrar form

Men kanske ska det vara just så

Kanske är det just det som är hemligheten

Kanske är det just det som är riktningen

Kartan att manövrera utifrån

Att den är just så

Otydlig och utan exakthet

Det är så det måste vara

Så jag slipar bort behovet

Raderar nödvändig riktning

Jag finner mig i det otydliga

Det icke skrivna som ger karaktär

Det osagda som kryddbas

Berusar mig i vibrationen

Den som är pendelns

Fram och tillbaka

Fram och tillbaka

En ständig rörelse

Jag följer

Jag leds

Jag dansar i svart

För sången är beständig

Sången är den samma

För alltid den vackraste

Kommentera här: