Syfte

Det slår mig att jag trots allt kommit en bit med mig själv. Att de senaste årens arbete ändå gett mig nya muskler i sinnet. Försöken till mindfulness har trots allt inte varit fruktlösa. Enträgna övningar och försök har inte varit bortkastade. Precis som med all annan träning så ger det resultat. Det är snart en vecka sedan midsommar. En vecka sedan en midsommarhälsning skänkte lite ro i högtiden. Svaret uteblev dock och för ett par år sedan hade det genererat tankar och överanalys. Nu är det dock annorlunda. Jag låter frågan bara hänga där orörd, medveten om att den finns men låter det bara vara så. Det finns alltid skäl, det finns alltid anledningar och den vetskapen räcker gott. Så lugnet som hälsningen ändå genererade hänger kvar där och ger en behaglig resa in i semestern och vilan. Istället för att försöka konfrontera allt i tanken låter jag allt samexistera och tillåter allt att finnas där. Allt har sin plats. Allt har sitt syfte.

Kommentera här: