Fullständig

Jag skriver några ord till henne när hon fyller år. Det blir ingen lång konversation men hennes ord har som alltid den vackraste effekt på mig. Jag vet inte vad det är men den där förmågan är fullständigt unik. Så jag låter det fylla varje por i min själv, varje cell. Även om bilden av hur han serverar henne frukost där i sängen cirkulerar i mig så försöker jag inte låta det komma åt mig. Även om jag sett hur hon kärleksfullt berättar hur mycket hon älskar honom och hur de sedan förlorat sig i åtrån de känner för varandra så låter jag just det ligga där på distans. Styrkan i de där orden gör att jag kan för en stund hålla de molnen borta. För en stund kan njuta av värmen strålarna av några ord och meningar skänker mig. Såg håller mig där en stund. Tacksam för vad den där energin ger mig. Den som är hennes. Den som är fullständigt unik. Den som är fullständig.


Kommentera här: