En liten glimt

Alla hjärtans dag! Vissa hjärtans dag? Precis som vanligt har man matats faktumet redan en vecka i förväg. Tv och tidningar frossar i datumet på alla sätt möjliga. Rabatterbjudanden på temat har visat sig som ett skyfall i mailboxen. Tvångsmatning och oväder. Till sist orkar man inte stå emot och då infinner sig tankar och bilder. Levande ljus och intima måltider. Jag översköljs. Jag ser dem över ett litet bord på en restaurang. Det är nästan jag kan känna kärleken som flödar dem emellan. Nästan så att jag kan höra kärlekens lust och sången den spelar upp. Allt där i ljuset av en flammande låga. Jag ser dem på restaurangen en bit bort, den jag en gång tyckt mig se dem vandra hand i hand emot. På något sätt har tanken gjort den till deras. Ogrundat och endast format i fantasin. Ett tillskapat ägarskap. Deras. Jag vet att det bara är en försmak av det som ska komma vecka 8 så jag försöker bara navigera i det. Finna mig i bilderna och inte låta dem fästa. Inte låta dem fullständigt ta makten över min fantasi. Så jag ser det som ett träningspass.  En test inför det som väntar en vecka bort. En liten glimt av det som komma skall.

Kommentera här: