Urkraft

På lördagskvällen spelar jag igenom alla låtar jag skrivit om henne. Utan paus låter jag gitarren fylla mitt vardagsrum med ljud. Med rösten som sällskap berättar jag historien om hennes närvaro. Den som gör något med mig. Den som gör något fullständigt och som är ensam i sitt slag. Jag låter det vara så samtidigt som kvällslivet tar vid på gatorna utanför. Hon finns alltid där i tanken när jag sätter mig med gitarren eller när tar penseln i min hand och låter färgerna flyta. Hon finns där när jag vandrar i gränder med kameran på axeln på jakt efter bilder. Stunder i vilka hon alltid är närvarande. Det spelar ingen roll hur låtarna blir eller om penseldragen inte motsvarar det jag ursprungligen tänkt. Det är i själva processen som jag inner terapin. I tillfällets renhet. I just den stunden är det som om allt annat stannar och ljuset får dansa obehindrat och glasklart. När jag lägger ut mina bilder på sociala forum taggar jag dem ofta med "muse". Fånigt kan tyckas men det är just så känslan är. Att hon är själva urkraften ur vilken viljan att uttrycka mig får kraft. All inspirations urmoder. Och jag tycker att det finns något våldsamt vackert i det. Något mäktigt och något som just förtjänar att besjungas.

Kommentera här: